Seiten

Sunday, 8 March 2015

Going for a stroll

As mentioned a few days ago I went to Berlin-Mitte to get myself a city map. On my way I took some photos and here I'd like to share them with you. Again I used the GIMP image manipulating program to get familiar with its features.


Found this girl statue in the Neptunbrunnen, close to the Alexanderplatz, and in my opinion she looked rather dull, as if she'd ask herself this one little question, everyone asks oneself once in a while. Again I played with swapping the colours, like in the pictures I showed you in "The sky is orange."

St.-Michael-Kirche
Close to my place there is a small park (or huge, I actually don't really know) and there I found these cute fellas: two precious little goatlings. 

And last but (also) least a photo of the crap entrance of the house I live in. I tried to make it look spooky with a random "old photo" filter. Don't really like it, but well. It's the first try and I guess I tried out at least all functions regarding colour and filters so far. So, that's a good thing in my opinion. :D

See you soon, Hibi!

3 comments:

  1. Sehr schöne Fotos ♥
    Die pinken Rohre kommen mir bekannt vor von meinem Berlin Urlaub 2013 und 2014 :D

    dankeschön :) ♥
    Okay, dann scheint das wohl ein allgemeines Blogspot Problem zu sein. Ich habe mir gestern schon eingeredet, dass ich womöglich was in den Blogspot Einstellungen falsch eingestellt habe, aber fand einfach nichts. :/ Als PNG hochladen ist natürlich auch eine Idee :)

    Du sprichst mir gerade aus der Seele :D Das kenne ich so gut!

    3 Bundesländer schon? :O Welche alles? Ich bin bei Bundesland Nummero 2 und hoffentlich auch endgültiges Bundesland (Will nicht mehr umziehen :D) Baden-Württemberg :)

    Grüsse ♥

    ReplyDelete
  2. Ich weiß leider auch nicht wofür die Rohre genau sind :D
    Okay o.O hoffe, die nehmen diese komische Einstellung bald wieder weg, das ist wirklich schade, wenn man dann nicht mehr direkt das Bild in Blogspot hochladen kann, sondern es woanders hochladen muss, dann Link kopieren, einfügen.... Nee, wäre mir auf Dauer zu doof :/

    Bremen stelle ich mir total schön vor :) War da leider noch nie bisher :(

    Ich bin nicht so der Fan von schwäbischem Dialekt :D Wohne aber auch nicht im schwäbischen, sondern im badischen :)

    Grüsse ♥

    ReplyDelete
  3. Finde die Bilder sehr gut gelungen <3

    ReplyDelete